WELCOME BEAUTY LOVERS

KAMI MERUPAKAN SYARIKAT BERDAFTAR SSM DAN MENJUAL SEMUA SKINCARE & SUPPLEMENT MEWAH YANG DI IMPORT DIRECT DARI BUTIK KECANTIKAN KAMI DI EROIT SAN & DON MUENG BANGKOK!!!! PRODUK KAMI ADALAH RARE, ORIGINAL, MEWAH & DIPAKAI OLEH CELEB2 BANGKOK!! KAMI JUGA MERUPAKAN AUTHORISED DEALER UTK BANYAK TOP BRAND SKINCARE & SUPPLEMENT DARI BANGKOK!! JAMINAN ORIGINAL OR DUIT ANDA DIPULANGKAN 2 X GANDA!!!

MAKLUMAN

haifahakim beauty house merupakan sebuah perniagaan berdaftar dgn SSM: PG0335473-M dibawah nama HAIFAHAKIM GEMILANG ENTERPRISE.

PLS VISIT INSTAGRAM: haifahakimbeautyhouse
fb: beauty produk murah giller

i know all about beauty because i have master degree in health & beauty

Friday 31 May 2013

PETUA HILANGKAN JERAWAT

PETUA ATASI JERAWAT

Jerawat merupakan salah satu penyakit kulit yang paling tidak disukai terutamanya oleh golongan wanita yang sangat-sangat mementingkan kecantikan. Adakalanya, kita telah mencuba pelbagai produk kecantikan dari yang murah hingga ke mahal, tapi tetap tidak berkesan untuk menghilangkan jerawat. 

MENCUCI WAJAH 2 KALI SEHARI 
Mencuci wajah 2 kali sehari akan membantu menghilangkan minyak di permukaan kulit kita. Jika kita jarang membersihkannya, maka bakteria penyebab jerawat akan hidup subur di wajah kita. Namun ingat..jangan mencuci wajah apalagi menggosok wajah secara berlebihan kerana ia akan meningkatkan minyak "sobaceous" yang dapat menyebabkan masalah kulit pada wajah. Cucilah wajah 2 kali sehari dengan menggunakan sabun yang lembut.


SESUAIKAN KOSMETIK DENGAN JENIS KULIT ANDA 
Jika kulit anda berminyak maka gunakanlah kosmetik untuk kulit berminyak, jika kosmetik yang anda gunakan tidak sesuai dengan jenis kulit anda..jerawat akan segera tumbuh pada wajah anda. Jadi berhati-hatilah dalam memilih kosmetik. 
HUBUNGI KAMI UNTUK PRODUK KOSMETIK YG SESUAI!!!

GUNA TUALA YANG BERSIH DAN KERING
Keringkan wajah kita dengan tuala yang bersih setelah cuci muka atau mandi, kerana bakteria sangat menyukai tempat yang lembab dan hangat. 

MINUM AIR PUTIH
Hampir 70% kulit kita terdiri dari air, dengan minum air secukupnya setiap sehari, kulit kita akan selalu sihat. 


GUNAKAN PELEMBAB KULIT
Menggunakan pelembab akan membantu menyihatkan kulit kita, terutama dari kulit kering dan pecah-pecah. 


SELALU PASTIKAN KULIT WAJAH BERSIH SEBELUM TIDUR 
Selalu cuci muka anda sebelum tidur. Tidur bersama make-up di muka adalah dilarang sama sekali.

MAKAN SAYUR DAN BUAH
sayur-sayuran mengandungi banyak vitamin yang menyihatkan kulit kita. Perbanyakkanlah makan sayur atau buah, terutama yang mengandung vitamin E. Dengan kulit yang sihat, jerawat akan sukar untuk tumbuh dan berkembang. 

TIDUR YANG CUKUP DAN TERATUR
Kulit juga sama seperti kita, perlukan rehat yang cukup. Jadi biasakanlah untuk tidur yang cukup dan teratur. Keranana apabila kita tidur, kulit akan membuang racun yang berbahaya sehingga kita bangun keesokan harinya kulit kita akan kembali segar. 


Cara menghilangkan jerawat diatas merupakan tips menghilangkan jerawat yang sangat mudah untuk diikuti. Jika anda melakukannya dengan teratur dan disiplin, wajah anda menjadi segar dan mulus.
IKLAN: HAIFAHAKIM BEAUTY HOUSE MENYEDIAKAN PELBAGAI PRODUK KOSMETIK DGN HARGA BERBALOI!!!!

No comments:

Post a Comment